In het kader van de wet kinderopvang is er een interne klachtenregeling opgesteld voor Kinderdagverblijf Het Toverstokje.
Ondanks de goede zorgen en de hoge kwaliteit die Het Toverstokje nastreeft kan er in de samenwerking tussen ouders, kinderen en pedagogisch medewerkers een klacht ontstaan. Het Toverstokje neemt klachten serieus en ziet de klacht als een moment om van te leren en te groeien. Om op deze wijze de kwaliteit van de kinderopvang nog verder te verhogen.
Het Toverstokje onderscheidt twee soorten officiële klachtenregelingen:
In sommige gevallen is het van belang de klacht rechtstreeks in te dienen bij de Geschillencommissie:
In uitzondering op het bovenstaande mogen ouders meteen een geschil indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang als in redelijkheid niet van ouders kan worden verlangd dat zij onder de gegeven omstandigheden een klacht indienen bij de kinderopvangorganisatie.
Dit kan zijn bijvoorbeeld bij klachten over intimidatie of wanneer ouders bang zijn dat het voorleggen van hun klacht vervelende consequenties kan hebben.
De Geschillencommissie beoordeelt in individuele gevallen of aan de voorwaarden hiervoor wordt voldaan.
We laten je ons prachtige kinderdagverblijf graag zien! Je kunt dan meteen van de fijne sfeer proeven en de rust op de groepen ervaren. Ook lichten we graag toe hoe we bijdragen aan de ontwikkeling van jullie zoon/dochter. Kom gezellig langs om een kijkje te nemen!
Rondleiding aanvragen